سنداجاره ای برای مواد مخدر

       سند اجاره ای برای مواد مخدر  

وثیقه برای مواد مخدر – وثیقه حمل مواد مخدر – وثیقه گذاشتن برای زندانی مواد مخدر – میزان وثیقه برای مواد مخدر – سند اجاره ای برای زندانی مواد مخدر – سند میلیاردی برای زندانی مواد مخدر – سند وثیقه برای زندانی مواد مخدر


 اجاره سند یا اجاره وثیقه در دادگاه برای متهمان مواد مخدر به طور کلی به معنای پرداخت یک مبلغ پول یا مالکیتی به عنوان تضمین برای آزادی موقت متهم در   انتظار رسیدگی به پرونده است. این وثیقه به عنوان یک تضمین مالی برای اطمینان از حضور متهم در دادسرا یا دادگاه و عدم فرار استفاده می شود.

 برای اجاره سند در دادگاه ، شما باید با یک وکیل مشورت کنید . وکیل شما می تواند به شما راهنمایی کند و درخواست اجاره سند یا اجاره وثیقه را به دادگاه   ارائه کند. در خواست اجاره وثیقه باید شامل مبلغ پول یا مالکیتی که شما آماده هستید به عنوان وثیقه پرداخت کنید، مبلغی که به عنوان وثیقه پرداخت می   شود  معمولا توسط دادگاه تعیین می شود. بعد از پرداخت وثیقه ، متهم موقتا آزاد می شود تا روز مقرری که تعیین می کند، به دادگاه حاضر نشود،اگر متهم در روز مقرر به دادگاه حاضر نشود، وثیقه ممکن است از دست برود و متهم ممکن است دستگیر شود. 

نام عمومی برای انواع داروها و ترکیبات شیمیایی که معمولا خاصیت تسکین دهنده و سرخوش کننده دارند .خرید و فروش، جابه جایی و پنهان کردن مواد مخدر  در اکثر کشورها  ممنوع است و مجازاتی برای آن در نظر گرفته شده است.
انواع مختلفی از مواد مخدر وجود دارد که شخصی که اعتیاد به مواد مخدر دارد برای اینکه احساس سرخوشی داشته باشد به مرور زمان مصرف خود را زیاد می کند ویا نوع دیگر مواد مخدر را که قویتر است را امتحان میکند. 

جرم مواد الکلی یا اعتیاد به الکل میتواند برای سلامتی شخص و جامعه کاملا ضرر داشته باشد . در زیر ، انواع جرم مربوط به مواد الکلی را ذکر میکنیم ؟

1- رفتار های خطرناک پس از مصرف الکل : مانند رانندگی تحت تاثیر الکل ، خشونت و آسیب به دیگران ، رفتار خطرناک در محیط کار و …

2- قاچاق و توزیع غیر قانونی الکل : تولید ، حمل و فروش الکل در نواحی ممنوعه یا بدون مجوز رسمی .

3- خرابکاری و خسارت های اقتصادی : مانند خراب کردن  مال و دارایی ها به دلیل اعتیاد به الکل ، افزایش هزینه ها برای درمان بیماری های مربوط به  الکل ،  و خسارت اجتماعی و اقتصادی ناشی از رفتار خطرناک بعد از مصرف الکل .

4-نقض قوانین رانندگی : رانندگی تحت تاثیر الکل یا مستی ، منقض قوانین محلی و ملی رانندگی مرتبط با مصرف الکل .

5-خشونت خانوادگی و آسیب به فرزندان : مصرف الکل ممکن است باعث شود فرد به دیگران خشونت برساند و یا به فرزندان خود آسیب برساند .

لطفا توجه داشته باشید که اعتیاد به الکل به تنهای جرم نیست ، اما رفتار های خطرناک و خسارت زا مرتبط با آن میتواند جرم باشد . 

اجاره وثیقه برای مواد مخدر در تهران – وثیقه اجاره ای برای مواد مخدر در کرج – سند اجاره ای برای مواد مخدر قزوین – اجاره سند برای مواد مخدر شیراز – اجاره سند برای جرایم مواد مخدر – قرار وثیقه برای مواد مخدر – سند وثیقه برای مواد مخدر- سند گذاشتن برای متهم مواد مخدر- وثیقه گذاشتن برای زندانی مواد مخدر – وثیقه جهت دادسرا برای مواد مخدر- وثیقه مواد مخدر- وثیقه برای مرخصی مواد مخدر – سند اجاره ای ارزان برای مواد مخدر – سند اجاره ای در شهریار – شرایط سند ملکی برای ضمانت در دادگاه – اجاره وثیقه ملکی – میزان وثیقه برای مواد مخدر – صفر تا صد وثیقه برای مواد مخدر – وثیقه برای جرایم مواد مخدر در اراک – اجاره وثیقه مواد مخدر- قرارداد برای جرم مواد مخدر – سند اجاره ای ارزان در مشهد – وثیقه اجاره ای برای مواد مخدر در قم – سند مسکونی ششدانگ برای جرایم مواد مخدر – سند برای دادسرای مواد مخدر – وثیقه برای مواد مخدر – قرار وثیقه در مواد مخدر – سند اجاره ای برای مواد مخدر در بندر ماهشهر – اجاره سند برای مواد مخدر در اسلامشهر – میزان وثیقه مواد مخدر – وثیقه اجاره برای مشروبات الکلی – اجاره سند برای حمل مواد مخدر – تامین وثیقه جهت مواد مخدر – اجاره سند برای مواد مخدر در فیروزکوه – اجاره وثیقه جهت جرایم مواد مخدر در کاشان – اجاره وثیقه برای مواد مخدر در دورود – اجاره سند برای مواد مخدر در ساوه – وثیقه مواد مخدر – وثیقه گذاشتن برای مواد مخدر – سند برای وثیقه جرایم مواد مخدر – سند برای وثیقه در دادسرای ارشاد – وثیقه گذاشتن برای زندانی مواد – سند میلیاردی برای مواد مخدر – وثیقه اجاره ای برای مواد مخدر در بندرعباس – وثیقه اجاره ای برای مواد مخدر در سراسر ایران – وثیقه اجاره ای برای مواد مخدر در دماوند – اجاره وثیقه برای جرائم مواد مخدر در فردیس – وثیقه اجاره برای جرایم مواد مخدر – اجاره سند برای مواد مخدر در دادسرا و دادگاه – قیمت اجاره سند برای جرایم مشروبات الکلی – اجاره سند برای جرم حشیش – اجاره سند برای ضمانت مواد مخدر – اجاره سند برای مجتمع مبارزه با مواد مخدر و جرائم خاص – اجاره سند برای دادسرای امنیت اخلاقی – اجاره سند برای جرائم حمل و خرید و فروش مشروبات الکلی

اجاره وثیقه برای مواد مخدر

اجاره وثیقه برای مواد مخدر

 وثیقه برای مواد مخدر یا به عبارت دیگر ضمانت ، در صورتی که متهم به جرم مواد مخدر متهم شده باشد و برای آزادی موقت از حبس در دوران رسیدگی به پرونده ، اغلب قوانین در برخی از کشورها امکان قرار دادن وثیقه را فراهم می آورند. در این مورد ، متهم می تواند یک مباغ پول یا دارایی دیگر را به عنوان وثیقه پرداخت کند و در صورتی که به تمام تعهدات قضایی خود عمل کند ، این وثیقه به او بازگردانده می شود . اگر متهم در حضور در دادگاه غیبت کند یا تعهدات قضایی را نقص کند، وثیقه صرفا در قبال جرم مورد اتهام واریز شده است و می تواند منجر به سوء استفاده و ضبط وثیقه می شود. 

شخصی که اعتیاد به مواد مخدر دارد گاهی برای به دست آوردن مواد ممکن است دست به خشونت بزند. در واقع ماده مخدر ترکیبات شیمیایی که مصرف آن تغییرات درسیستم عصبی فرد ایجاد می کند که باعث از بین بردن هوشیاری و وابستگی ایجاد میکند.بیماری اعتیاد یک بیماری مزمن که باعث می شود با هر بار مصرف شخص بار دیگر نیز برای به دست آوردن آن به هر دری بزند . 

مصرف مواد مخدر ساختار مغز را تغییر می دهد و فردی که اعتیاد پیدا کرده به صورت پایدار  و بلند مدت مصرف خود را روز به روز بیشتر میکند .مهم ترین تاثیر مواد مخدر بر سیستم عصبی و مغز است مواد مخدر پس از مصرف وارد سیستم عصبی مغز شده و فرآیند عادی را مختل میکند.

سند اجاره ای برای زندانی مواد مخدر ؟

زندانی مواد ، یا به اصطلاح زندانیان مواد مخدر ، افرادی هستند که به دلیل خرید ، فروش ، حمل یا مصرف مواد مخدر با قوانین  کشورشان در تضاد بوده و محکوم به زندان شدند .

در بسیاری از جوامع ، مواد مخدر به عنوان که مشکل در نظر گرفته میشود و قوانین سختی برای کنترل و پیشگیری از استفاده از آنها وجود دارد . افرادی که به دلیل تخلفات مرتبط با مواد مخدر محکوم به زندان شده اند علاوه بر فرا بگیری قوانین و مقررات ، در زمان زندانی بسیاری از چالش ها و مشکلاتی را تجربه میکنند . 

یکی از مهم ترین چالش هایی که زندانیان مواد با آن مواجع هستند ، وابستگی ایشان به مواد مخدر است . بسیاری از زندانیان مواد قبل از ورود زندان ، مشکلاتی مانند وابستگی شدید به مواد مخدر و دور شدن از خانواده و جامعه را تجربه کردند . در زمان زندانی ، آنها از دسترسی به مواد مخدر محروم هستند اما برخی از آنها با تلاش برای تامین مواد مخدر برای خود ، در معرض خطرات بسیاری نظیر جرم و جنایت و حتی افزایش مدت حبس خود ، قرار میگیرند .

همچنین ، زندانیان مواد با نیاز های ساده رمز روزمره مانند مصرف غذا و آب ، لوازم بهداشتی و پوشاک روبرو میشوند . برخی از زندانیان مواد ، به دلیل نقض قوانین و مقررات زندان ، نیاز های خود را ندارند و سختی های زیادی را تحمل میکنند.

بسیاری از مراکز زندانی برای کمک به زندانیان مواد ، برنامه های درمانی و تاهیلی را ارائه میکنند . این برنامه ها شامل مشاور های روان شناسی ، درمان های بافتی ، نگهداری سلامت جسمانی و آموزش مهارت های کاری است و هدف از این برنامه ها ، کمک به زندانیان مواد ، برای پیشگیری از باگشت به فعالیت های جرمی است و آنها را برای بازگشت به جامعه و کسب شغل آماده کند . 

در نهایت ، برای پیشگیری از وقوع جرم و دستگیری زندانیان مواد ،  آموزش عمومی و پیشگیری از مصرف مواد مخدر در جامعه یکی از راه حل های مهم محسوب میشود.

طبق بند 2 ماده 19 قانون اصلاح مبارزه با مواد مخدر :

در صورت مصرف هروئین برای بار اول. فرد به 50 تا 74 ضربه شلاق و 2 تا 10 میلیون  ریال جزای نقدی محکوم می شود.

 

جرم مشروبات الکلی ؟

جرم مشروبات الکلی به عنوان سرمایه ای که قابل انتقال میباشد ، در بسیاری از کشور های جهان تحت نظارت و تولید و واردات مشروبا ت الکلی با قوانین سختگیرانه ای همراه است . به طور خلاصه ، خرید ، فروش یا مصرف مشروبات الکلی بدون مجوز قانونی در ایران غیر قانونی و جرایمی همراه است .

به طور کلی ، اگر فردی در ایران  متهم به مصرف یا توضیع مشروبات الکلی باشد ، ممکن است با جریمه پول یا حتی حبس مواد شود . البته ، نوع و شدت جریمه و حتی مجازات ممکن است به تعداد بار های که فرد مورد تعقیب باشد ، تغییر کند .

منظور از شرب خمر نوشیدن شراب است و مجازات شرب خمر :

برای بار اول : 80 ضربه شلاق حدی

برای بار دوم : 80 ضربه شلاق حدی

برای بار سوم : 80 ضربه شلاق حدی

 برای بار چهارم : اگر برای بار چهارم شخصی مرتکب جرم شرب خمر شود و هر سه مرتبه قبل ، حکم اجرا شده باشد شخص اعدام می شود .

ماده 703 – وارد نمودن مشروبات الکلی به کشور قاچاق محسوب می شود. و وارد کننده به حبس و زندان و ضربه شلاق محکوم می گردد.  

وثیقه اجاره ای برای مشروبات الکلی – سند اجاره برای جرم مشروبات الکلی – وثیقه اجاره برای مشروبات الکلی – وثیقه ملکی برای مشروبات الکلی – اجاره وثیقه برای حمل مشروبات الکلی – وثیقه اجاره ای برای شرب خمر – قرار وثیقه برای شرب خمر – میزان وثیقه برای مشروب – اجاره وثیقه برای مشروبات الکلی – تهیه سند برای جرایم مشروبات الکلی – تامین وثیقه جهت جرایم مشروبات الکلی – سند برای مشروبات الکلی در قزوین – سند اجاره ای برای مشروبات الکلی در شیراز – وثیقه اجاره ای برای مواد مخدر در هرمزگان – وثیقه اجاره ای جهت مواد مخدر در تهران – سند اجاره ای برای جرائم مواد مخدر در دادسرا و دادگاه های تهران – اجاره سند برای مواد مخدر در پردیس –

اجاره سند برای مواد مخدر

انواع مواد مخدر:
سستی زا
توهم زا
توان افزا
مواد سستی زا :
خشخاش – تریاک – شیره تریاک – مرفین – هروئین – کدئین – پاپاورین – پتیدین
مواد توهم زا:
شاهدانه – حشیش – بنگ – ماری جوانا – گراس – چرس – مسکالین – ال اس دی – دی ام تی 
مواد توان افزا:
کوکا – کوکائین – کراک – خات – کراتم – ناس – آمفتامین

سند اجاره ای برای مواد مخدر

ماری جوانا و هروئین
ماری جوانا و هروئین شبیه نورون های فرستنده طبیعی مغز است و وقتی مصرف می شود نورون ها را تحریک کرده شباهت ساختار این مواد به علت نورون های طبیعی سبب می شود سلولهای گیرنده مغز فریب خورده و اجازه دهند تا مواد مخدر به سلول های عصبی وارد شده و تحریک کنند و به علت اینکه عملکرد آن شباهت مغز است باعث می شود که پیام های غیر عادی در شبکه عصبی  مغز جریان پیدا کند.

آمفتامین و کوکائین
آمفتامین و کوکائین باعث می شود سلول های مغز به مقدار بسیار زیاد نورون های طبیعی ایجاد کند و از گردش عادی مغز جلوگیری کند .  

سند اجاره ای برای زندانی مواد مخدر

انواع مصرف مواد مخدر:
خوردن – تزریق در رگ – تزریق در ماهیچه – استنشاق – ریختن در چشم 
در عبارت دیگر مواد مخدر به 2 گروه تقسیم میشود:
1-سرکوب کننده :موادی که واکنش مغز را آهسته میکند.(فشارخون – خواب آور – سرعت تنفس مانند : هروئین-تریاک ) 
محرک : سیستم عصبی بدن را سرعت می بخشد ( جلوگیری از خواب – ضربان قلب – (کوکائین – آمفتامین) 

 

سنداجاره ای برای مواد مخدر​

اجاره سند برای زندانی مواد مخدر

مت آمفتامین(شیشه )MethAmphetamine :
یک داروی محرک است که از آثار این مواد افزایش تمرکز – کاهش خستگی -کاهش اشتها است که در بلند مدت سبب اضطراب – افسردگی – خستگی – کاهش وزن – تشنج – مرگ – آسیب مغز – توهم و… میباشد.

اجاره سند برای زندانی مواد مخدرشیشه
اجاره وثیقه برای زندانی مواد مخدر

قانون مبارزه با مواد مخدر

قانون مبارزه با مواد مخدر در جلسات متعدد در نظام اسلامی مورد بررسی قرار گرفت و پس از آن به شرح زیر تصویب نهایی شد : 
1-کشت خشخاش و شاهدانه به منظوره تولید مواد
2-نگهداری – حمل – صادرات – واردات – فروش – توزیع مواد مخدر
3-تولید انواع مخدر
4-ایجاد محلی برای استعمال موارد مخدر
5-ایجاد محل برای تولید مواد مخدر 

مجازات حمل و نقل مواد مخدر

مواد مخدر به دو دسته صنعتی و غیر صنعتی تقسیم می شود : 
صنعتی مانند ( شیشه – هروئین – کراک -کوکائین و.. )
غیر صنعتی ( تریاک – شیره – بنگ -سوخته و .. )

تا( 50 گرم )تا 4 میلیون ریال جریمه نقدی و 50 ضربه شلاق 
(بیش از 50 گرم تا 500 گرم) از 5 میلیون تا 15 میلیون ریال جریمه نقدی به همراه 10 تا 74 ضربه شلاق
(500 گرم تا 5 کیلوگرم) 15 تا 60 میلیون ریال جریمه نقدی به همراه 40 تا 74 ضربه  شلاق و 2 تا 5 سال حبس

مجازات حمل و نقل مواد مخدر

(بیش از 5 کیلوگرم تا 20 کیلوگرم) از 60 میلیون تا 200 میلیون ریال جریمه نقدی به همراه 74 ضربه و 5 تا 10 سال حبس
(بیش از 20 کیلوگرم تا 100 کیلوگرم) از 60 تا 200میلیون ریال جریمه نقدی
(2 میلیون به ازای هرکیلوگرم) به همراه 50 تا 74 ضربه شلاق و 5 تا 10 سال حبس
(بیش از 100 کیلو گرم) 2 میلیون به ازای هر کیلو ، 50 تا74 ضربه شلاق ، حبس ابد یا اعدام 

همچنین، توجه داشته باشید که تریاک یک ماده مخدر غیر قانونی است و کشت آن غیرقانونی می باشد. و استفاده، تولید، فروش و حمل آن غیر قانونی است و ممکن است با جرایم جدی همراه باشد.

 قانون به شدت علیه حمل و نگهداری مواد مخدر از قبیل گل و حشیش است. طبق قوانین جاری، حمل و نگهداری مواد مخدر به شدت مجازات می شود و ممکن است با مجازات های سنگینی همچون حبس یا حتی اعدام مواجه شوید.  

مجازات حمل و نگهداری شیشه

وثیقه اجاره ای برای مواد مخدر

سند اجاره ای برای زندانی مواد مخدر

طبق ماده 8 قانون مبارزه با مواد مخدر هر گونه تولید ، توزیع ، خرید ، فروش ، حمل ، نگهداری مواد شیمیایی از قبیل شیشه جرم است و مجازات آن بدین گونه است .
تا 5 سانتی گرم از 500 هزار ریال تا 1 میلیون ریال جریمه نقدی به همراه 50 ضربه شلاق
بیش از 5  سانتی گرم تا 1 گرم 2 میلیون تا 6 میلیون ریال جریمه نقدی به همراه   30 تا 70 شلاق 

مجازات حمل و نقل شیشه

بیش از 1 گرم تا 4 گرم  از 8 میلیون تا 20 میلیون ریال جریمه نقدی به همراه 2 تا 5 سال حبس و 70 ضربه شلاق
بیش از 4 گرم تا 15 گرم 20 میلیون از 20 میلیون تا 40 میلیون ریال جریمه نقدی به همراه 10 تا 15 سال حبس و 30 تا 74 ضربه شلاق
 
بیش از 15 گرم تا 30 گرم از 40 میلیون تا 60 میلیون ریال جریمه نقدی به همراه 10 تا 15 سال حبس  و 30 تا 74 ضربه شلاق
 
بیش از 30 گرم اعدام یا حبس ابد

وثیقه اجاره ای برای حمل مواد مخدر- اجاره سند برای مواد مخدر – قرار وثیقه در مواد مخدر – ضمانت زندانی مواد مخدر – مدارک لازم برای وثیقه گذاشتن – مدت زمان آزادی با وثیقه – گذاشتن وثیقه برای حبس تعزیری – سند برای ضمانت زندانی جرایم مشروبات الکلی – وثیقه گذاشتن برای مواد مخدر – سند گذار برای مواد مخدر – وثیقه گذار برای مواد مخدر – وثیقه در دادسرای مواد مخدر – سند برای مواد مخدر در کرج 

سوالاتی که ممکن است برای شما پیش بیاید . لطفا موارد زیر را مطالعه کنید :
امکان اجاره سند برای مواد مخدر در دفتر شما انجام می شود ؟ 
بله تامین سند برای  انواع مواد مخدر در دفتر ما امکان پذیر است . 
وثیقه اجاره ای برای مواد مخدر تا چه مبلغ امکان پذیر است ؟ 
از 100 میلیون تا 600 میلیارد برای مواد مخدر امکان پذیر است.

 اجاره وثیقه برای مواد مخدر

ویژگی های دادگاه مواد مخدر:

دادگاه های مربوط به مواد مخدر دارای ویژگی های خاص هستند . در زیر ، برخی از این ویژگی ها را بررسی می کنیم :

1- قوانین و مقررات : دادگاه ها مواد مخدر بر اساس قوانین و مقررات مربوطه فعالیت میکند . این قوانینی شامل تعیین نوع و میزان مواد مخدر غیر مجاز ، جرم های مرتبط با مواد مخدر و مجازات های مربوطه است . 

2- قضاوت : دادگاه های مواد مخدر قوانین را بررسی و قضاوت می کنند . قضاوت در این دادگاه ها مسئول تشخیص گناهان و صدور حکم های مربوطه به تجارت و مصرف مواد مخدر هستند . 

3- حقوق متهمین: دادگاه های مواد مخدر برای اطمینان از حقوق متهمین و اعطای دفاع صحیح ، به اجرای قوانین حقوقی می پردازند  این شامل حق درست دسترسی به وکیل ، حق تماس با خانواده و حقوق متهم در طول روند قضایی است .

4- اثبات : اثبات دادگاه های مواد مخدر بر اساس اثباتی که توسط دستگاه های پلیسی و امنیتی جمع آوری شده است ، قضاوت میکند . اثباتات ممکن است شامل تحلیل های مواد مخدر ، شواهد فیزیکی ، شهادت شاهدان و…. باشد .

سند اجاره ای برای مواد مخدر در سراسر کشور؟

سند اجاره ای برای زندانی مواد مخدر در تهران – وثیقه اجاره ای برای زندانی مواد مخدر در کرج – اجاره سند برای زندانی مواد مخدر در اراک – سند اجاره ای برای زندانی مواد مخدر در قزوین – وثیقه اجاره ای برای زندانی مواد مخدر در لرستان – اجاره سند برای زندانی -سند اجاره ای برای زندانی مواد مخدر کرمان – وثیقه اجاره ای برای زندانی مواد مخدر در یزد – سند اجاره ای برای زندانی مواد مخدر در اصفهان – اجاره وثیقه برای زندانی مواد مخدر در مازندران – سند اجاره ای برای زندانی مواد مخدر در رشت – اجاره سند برای زندانی مواد مخدر در ارومیه – اجاره وثیقه برای زندانی مواد مخدر در زنجان – وثیقه اجاره مواد مخدر – سند اجاره مواد مخدر – اجاره سند مواد مخدر – سند گذاشتن برای متهم مواد مخدر – سند وثیقه برای جرایم مواد مخدر – فیش حقوقی برای متهم مواد مخدر – انواع وثیقه در دادگاه – شرایط آزادی با وثیقه برای مواد مخدر – فیش حقوقی برای دادگاه – سند اجاره ای برای مواد مخدر در بندر خاش – سند اجاره ای برای مواد مخدر در مازندران – اجاره سند برای مواد مخدر در سراسر کشور – اجاره وثیقه جهت مواد مخدر – اجاره سند برای جرایم تولید و توزیع مواد مخدر – اجاره سند برای تولید غیر مجاز مواد مخدر در تهران و کرج

سند اجاره ای برای مواد مخدر در دادسرا

در دادسرا ها، انواع جرم های مرتبط با مواد مخدر عموما به دو دسته تقسیم میشوند:

جرم های تولید و توزیع مواد مخدر و جرم های مصرف و حمل مواد مخدر. در هر کشوری و حتی منطقه ممکن است قوانین و مقررات متفاوتی برای این انواع جرم ها وجود داشته باشد. 

در زیر لیستی از برخی انواع جرم ها مرتبط با مواد مخدر را میتوانید مشاهده کنید: 

1- تولید و توزیع: 

– تولید غیر مجاز مواد مخدر

– توزیع و فروش مواد مخدر 

– ساخت، توزیع یا استفاده از وسایل و ابزار هایی برای تولید، بسته بندی یا توزیع مواد مخدر 

2- مصرف و حمل: 

– حمل و نقل غیر مجاز مواد مخدر 

– حمل و مساعدت در حال مواد مخدر 

– استفاده و مصرف غیر مجاز مواد مخدر 

– تامین یا سهولت در تامین مواد مخدر برای سایر افراد 

لازم به ذکر است که این لیست صرفا مثال های از انواع جرم های مرتبط با مواد مخدر است و قوانین مقررات مربوط به هر کشور ممکن است دارای انواع دیگیری از جرم ها باشند. برای دقیق ترین و کامل ترین اطلاعات، به قوانین و مقررات مربوطه به هر کشور خود مراجعه کنید.

وثیقه اجاره ای برای مواد مخدر:

انواع جرم مرتبط با مواد مخدر:
1- تولید و ساخت: این شامل تولیدف ساخت و تهیه مواد مخدر میشود. مانند کشت گیاهان مواد مخدر ، تولید و ضبط مواد مخدر و نیز تولید مواد مخدر همچنان هروئین ، کوکائین و آمفتامین . 
2- قاچاق: در این حالت ، جرم قاچاق مواد مخدر عبارت است از آوردن ، حمل و نقل ، خرید و فروش و توزیع مواد مخدر به صورت غیر قانونی 
3- حمل نگهداری: این شامل جرم حمل و نقل مواد مخدر است که ممکن است از طریق خودروها ، اتوبوس ها ، قطار هاو حمل نقل هوایی صورت گیرد. همچنین نگهداری از مواد مخدر در مکان های مختلف نیز جرم دیگری است. 
4- خرید و فروش: این شامل خرید و فروش مواد مخدر به صورت غیر قانونی است ، از جمله تجارت مواد مخدر در بازار سیاه یا انجام معاملات مواد مخدر از طرق اینترنت یا شبکه های اجتماعی. 
5- مصرف: در برخی موارد ، مصرف مواد مخدر نیز در برخی مناطق و زمین های خاص ، مانند عمومی کردن مواد مخدر ، قاچاق و مصرف در محل های عمومی به عنوان جرم محسوب می شوند.